Εξυπηρέτηση Πολιτών

Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων στις καθημερινές συναλλαγές τους με τη Διοίκηση, έχει θεσπίσει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο και έχει συγκροτήσει υπηρεσίες και όργανα ελέγχου για να διασφαλίσει τα δικαιώματα των πολιτών στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες.

Επειδή προϋπόθεση για να ασκήσουν οι πολίτες τα δικαιώματά τους είναι να τα γνωρίζουν, τόσο οι ίδιοι, όσο και οι δημόσιοι υπάλληλοι με τους οποίους συναλλάσσονται και επειδή οι διατάξεις που αφορούν στα δικαιώματα των πολιτών είναι πολυάριθμες και διάσπαρτες σε νόμους και κανονιστικές πράξεις και οι υπηρεσίες και τα όργανα ελέγχου που εξυπηρετούν το κοινό συγκροτούν ένα πολύπλοκο μηχανισμό.

Δείτε ΕΔΩ  την σχετική εγκύκλιο, η οποία υπενθυμίζει συνοψίζοντας τα βασικά δικαιώματα των πολιτών και των επιχειρήσεων στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.

Το Ληξιαρχείο είναι μια διοικητική υπηρεσία του Δήμου Βισαλτίας που ασχολείται με την καταχώρηση των ληξιαρχικών γεγονότων και όλων όσων προκύπτουν από αυτά. Η άσκηση των ληξιαρχικών καθηκόντων έχει ανατεθεί από το νόμο στους Ληξιάρχους.

Ληξίαρχοι είναι τα αρμόδια όργανα που δέχονται τις δηλώσεις και τις καταχωρούν στα ληξιαρχικά βιβλία προσδίδοντας σε αυτά το κύρος δημόσιου εγγράφου.

Τα Ληξιαρχικά βιβλία διακρίνονται σε κύρια και βοηθητικά. 

Κύρια είναι εκείνα στα οποία καταχωρούνται οι ληξιαρχικές πράξεις και είναι τα βιβλία γεννήσεων, γάμου, θανάτου και εκθέσεων, τα οποία θεωρούνται από τον κ. Εισαγγελέα για να χρησιμοποιηθούν και ελέγχονται μετά τη χρήση τους.
Βοηθητικά είναι το πρωτόκολλο των αιτήσεων, το πρωτόκολλο των εισερχομένων-εξερχομένων εγγράφων και το πρωτόκολλο των οίκοθεν εκδιδομένων αντιγράφων καθώς και τα αλφαβητικά ευρετήρια.

Τα αντικείμενα που αφορούν το Ληξιαρχείο περιληπτικά είναι :Οι γεννήσεις, οι       βαπτίσεις, οι αναγνωρίσεις εξώγαμων τέκνων, υιοθεσίες, ονοματοδοσίες, αλλαγή   θρησκεύματος, αντίγραφα γεννήσεων για τα μητρώα αρρένων, για την κατάρτιση στρατολογικών πινάκων, για αλλαγές φύλλου κλπ., οι γάμοι, τα διαζύγια, η ανάκτηση πατρικού επωνύμου για την έγγαμη σύζυγο, οι θάνατοι.

Επίσης, όλες οι διορθώσεις που αφορούν τα στοιχεία των ληξιαρχικών πράξεων και γίνονται με δικαστική απόφαση ή διαταγή του κ. Εισαγγελέα. Η αλληλογραφία, το αρχείο, τα στατιστικά δελτία, ευρετήρια, εκθέσεις επιθεώρησης του κ. Εισαγελέα, καθώς και πολλά άλλα που προκύπτουν από την καταχώρηση των διαφόρων γεγονότων, καθώς και οι άδειες ταφής.

Έχουν οριστεί ληξίαρχοι ( σε όλες τις δημοτικές ενότητες)  οι κάτωθι δημοτικοί υπάλληλοι:

 1. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ , υπάλληλος του κλάδου ΔΕ1 Διοικητικού στην δημοτική ενότητα Νιγρίτας με έδρα τη Νιγρίτα -τηλέφωνο 23220 20300

 2. ΛΕΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, υπάλληλος του κλάδου ΔΕ1 Διοικητικού στην δημοτική ενότητα Βισαλτίας με έδρα το Δημητρίτσι, Τηλέφωνο 23223 53803

 3. ΚΥΤΙΠΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, υπάλληλος του κλάδου ΔΕ1 Διοικητικού στην δημοτική ενότητα Τραγίλου με έδρα την Μαυροθάλασσα, τηλέφωνο 23223 53900

 4. ΚΑΤΣΑΒΟΥΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ, υπάλληλος του κλάδου ΔΕ1 Διοικητικού στην δημοτική ενότητα Αχινού, με έδρα το Σιτοχώρι,τηλέφωνο 23220 52162

Δείτε ΕΔΩ τις άδειες και τα πιστοποιητικά που μπορείτε να εκδώσετε από το Ληξιαρχείο του Δήμου Βισαλτίας



Μια από τις αρμοδιότητες των δημοτικών αρχών στον τομέα της Ποιότητας Ζωής και Εύρυθμης Λειτουργίας των Πόλεων και των Οικισμών, είναι και ο προσδιορισμός με τοπικές κανονιστικές αποφάσεις, των όρων και των ωρών λειτουργίας μουσικής σε καταστήματα, τα οποία  λειτουργούν στην πόλη, στο πλαίσιο των υγειονομικών και κανονιστικών διατάξεων της  διοίκησης. (άρθρο 75 παρ.Ιγ9 κ 79 ΔΚΚ)

Η αρμοδιότητα του ελέγχου της τήρησης των διατάξεων για τη λειτουργία της μουσικής ασκείται από τη δημοτική αστυνομία εφόσον έχει αναλάβει την αρμοδιότητα αυτή σύμφωνα με τις διατάξειςτου Ν.3274/04.

Για ποια καταστήματα απαιτείται άδεια μουσικής;

- Καταστήματα προσφοράς ποτών, χωρίς φαγητό, σε καθισμένους πελάτες. (άρθρο 37 Υγ.Διάταξης Α1β/8577/1983)

- Καταστήματα στα οποία παρασκευάζονται ή / και προσφέρονται σε καθισμένους ή / και περαστικούς πελάτες φαγητά με τη συνοδεία ή μη ποτών. (άρθρο 38 Υγ.Διάταξης Α1β/8577/1983)

- Καταστήματα, στα οποία παρασκευάζονται και προσφέρονται γλυκίσματα και κάθε είδους παρασκευάσματα γάλακτος κλπ. σε καθισμένους πελάτες. (άρθρο 39 Υγ.Διάταξης Α1β/8577/1983)

Στα παραπάνω καταστήματα επιτρέπεται η λειτουργία μουσικής εφόσον χορηγηθεί άδεια από τον δήμο.

Για τα κέντρα διασκέδασης δεν απαιτείται χορήγηση άδειας μουσικής. Όμως για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας τους απαιτείται ως δικαιολογητικό η προσκόμιση έγγραφης άδειας δημόσιας εκτέλεσης(άρθρο 41 Υγ.Διάταξης Α1β/8577/1983)

Απαιτείται άδεια μουσικής και όταν γίνεται χρήση ραδιοφώνου και τηλεόρασης;

Άδεια λειτουργίας μουσικής απαιτείται μόνο για τη χρήση κάθε είδους μουσικών οργάνων καθώς και στερεοφωνικών μηχανημάτων και ηλεκτροφώνων. Στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος απαγορεύεται η χρήση ραδιοφώνων και τηλεοράσεων, μόνο εφόσον προκαλείται διατάραξη της ησυχίας των κατοίκων. Η απαγόρευση αυτή επιβάλλεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα στο πλαίσιο των καθηκόντων τους για τη διαφύλαξη της κοινής ησυχίας. Επομένως για τη χρήση ραδιοφώνων και τηλεοράσεων δεν απαιτείται άδεια. (άρθρο 3 παρ.1 Αστ.Διάταξη 3/96)

 

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Ή ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΧΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ


 


 


Είναι γνωστό ότι για να λειτουργήσει νόμιμα ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, πρέπει να πληρεί ορισμένους όρους και προϋποθέσεις, που τίθενται από την υγειονομική νομοθεσία προκειμένου να διαφυλάσσεται η δημόσια υγεία. Για το λόγο αυτό πρέπει να εφοδιαστεί με την προβλεπόμενη άδεια που εκδίδεται από τον οικείο δήμο.

 H χορήγηση της άδειας αυτής καθαυτής, όπως έχει νομολογηθεί, δεν αποτελεί αποκλειστικά τοπική υπόθεση. Για το λόγο αυτό ο ΔΚΚ κατέταξε τη συγκεκριμένη αρμοδιότητα των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ στην κατηγορία των αρμοδιοτήτων κρατικού χαρακτήρα, η άσκηση των οποίων, έχει ανατεθεί από το κράτος σε αυτούς, ως η πλησιέστερη προς τον πολίτη διοικητική μονάδα.

 Παράλληλα όμως ο ΔΚΚ θεωρεί ως τοπική υπόθεση, και άρα αρμοδιότητα των δήμων, τον προσδιορισμό ειδικότερων όρων και προϋποθέσεων για την ίδρυση τέτοιων καταστημάτων εφόσον η λειτουργία τους επηρεάζει τη ζωή των κατοίκων, τη φυσιογνωμία και την αισθητική των πόλεων και τις εν γένει λειτουργίες τους.

Έτσι, οι τοπικές αρχές έχουν πλέον τη δυνατότητα να θέτουν με τοπικές κανονιστικές διατάξεις ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας όλων των καταστημάτων και επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, που βρίσκονται στα διοικητικά τους όρια, ανεξάρτητα από το αν υφίσταται γενικό πολεοδομικό σχέδιο με εξαίρεση όμως τις περιοχές για τις οποίες έχουν προσδιοριστεί ειδικότεροι όροι χρήσεων γης.

Με την έκδοση τέτοιων τοπικών κανονιστικών πράξεων, οι οποίες σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νέου Κώδικα καταρτίζονται μετά από διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους κοινωνικούς και οικονομικούς φορείς, διασφαλίζεται αφενός η εύρυθμη λειτουργία των πόλεων αφετέρου η ισονομία και η διαφάνεια κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων των τοπικών αρχών.

Στο πνεύμα, λοιπόν, των ανωτέρω ρυθμίσεων καθορίζεται με τις διατάξεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 80 του ΔΚΚ η διαδικασία που ακολουθείται για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των καταστημάτων αυτών.

 Άδειες Καταστημάτων ΥΕ και λοιπές άδειες.Νέες ρυθμίσεις

Δικαιολογητικά και πληροφορίες για την έκδοση αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος

Αίτηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος

Αίτηση έκδοσης Άδειας χρήσης Δημοτικού χώρου για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων

Αίτηση έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος Κέντρου Διασκεδάσης

Απλούστευση διαδικασίας έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρου και Κινηματογράφου- ΚΥΑ ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.3.1/21220/01.11.2011 (ΦΕΚ 2496/04.11.2011 τεύχος Β’


 

Υποκατηγορίες

Σχέση Πολίτη-κράτους